Quepos en opnieuw Domical - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu Quepos en opnieuw Domical - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu

Quepos en opnieuw Domical

Door: Davida85

Blijf op de hoogte en volg Davida

22 Augustus 2010 | Costa Rica, Puerto Jiménez

In mijn laatste verslag hebben jullie kunnen lezen dat we Jaco maar niks vonden. De volgende dag zijn we dan ook snel weer verder getrokken en wel naar Quepos. We zijn hier heen gegaan zodat ik nog een keer naar het Nationale Parque Manuel Antonio kon. Zoals jullie in een eerder verslag hebben kunnen lezen had ik daar heel veel verschillende dieren gezien, maar helaas geen fototoestel. Dit keer dus gewapend met fototoestel naar het NP. We hebben daar weer leuk gewandeld en ook weer een hoop dieren gezien. Helaas waren ze dit keer niet zo fotogeniek als de vorige keer , maar ze staan op de foto! De volgende ochtend zijn we weer verder getrokken naar Dominical. En als jullie nu denken, Dominical heb ik die plaatsnaam niet eerder gelezen, dat klopt! Ik ben opnieuw naar Dominical geweest. De vorige keer was mijn tas gejat en heb ik hier surfles gehad, dit keer zijn we geweest om paard te rijden en om te duiken. Het paardrijden was opzich wel leuk, maar de paarden waren niet zo goed verzorgt, er waren wat mager beestjes bij en de meeste hadden wel een aantal schuurplekken.. Hierdoor voelde ik me wel een beetje een rijke tourist die zo nodig op een paard moest rijden. Mocht ik ooit nog een keer terug komen in Costa Rica zal ik in ieder geval niet meer zo snel gaan paardrijden zonder vooraf de paarden gezien te hebben.. De dag erna zijn we wezen duiken bij Caño island. Dit lag niet naast de deur, eerst 1,5 uur met de auto en vervolgens nog eens 1,5 uur met een boot. De boottoch ging eerst over een grote rivier die later overging in de zee en met name deze overgang vergde nogal wat concentratie van de schipper. We moesten daar namelijk door hoge golven en als de boot verkeerd over de golven zou gaan was er een kans dat hij om zou slaan. Aangezien ik weer een nieuw verslag schrijf begrijpen jullie dat wij wel heelhuids over de golven zijn gekomen ;)(een ander bootje bleek die dag wel gezonken te zijn, gelukkig zonder gewonden) Onderweg op de zee zijn we weer een aantal walvissen tegen gekomen en hebben we 2 dolfijnen gezien, dit opzich maakte de toch al waard. De eerste duik viel eerlijk gezegd wel wat tegen. Het zicht was slecht en we hebben niet heel veel bijzonders gezien (oke we zijn verwend!). De 2e duik was leuker. We zagen tegelijkertijd 5 witpunt rifhaaien rondzwemmen terwijl een aantal tonijnen aan het jagen waren. Hierdoor schoten alle vissen zo nu en dan allemaal tegelijkertijd weg, dit was een mooi gezicht. In totaal hebben we 11 haaien gezien :) Maar helaas weer geen manta onder water (hier ging ik toch eigenlijk wel voor!), maar ik heb wel een kleine manta uit het water zien springen :) De dag erna zijn we weer verder getrokken naar Puerto Jimenez. Hier blijven we tot en met vrijdag. Dit keer zitten we niet in een cheap hostelletje, maar in een lodge. Vannacht liepen er geloof ik apen over ons dak heen en vanmorgen werd ik wakker van het geschreeuw van geelvleugel ara's en gebrul van howlermonkeys (dat is toch weer eens anders wakker worden ;) haha) Morgen verlaat ik Cor weer voor 3 dagen. Ik ga dan naar het National Parque Corcovado. Dit NP is nog het meest ongerepte in heel Costa rica. Ik heb hier kans om tapirs, miereneters te zien en nog veel meer verschillende beesten (en met heel veel geluk een poema..) Ik blijf daar 3 dagen en 2 nachten. In mijn volgende (en waarschijnlijk laatste) verslag horen jullie hoe het geweest is!

Veel liefs Davida

  • 22 Augustus 2010 - 19:20

    Oma :

    Lieve Davida, je verslag heb ik net gelezen.
    Wat fijn dat je steeds zo veel ziet en meemaakt.
    Wij zijn toch wel weer blij dat de tijd bijna voorbij is.Davida het duiken is wel fantastisch om al die grote vissen te zien en de grote haaien.
    Oma ziet ze liever op een scherm nu komt opa Davida veel liefs van oma.

  • 22 Augustus 2010 - 19:24

    Opa De Gruijter:

    Lieve Tita,
    Je gaat dus nu naar de wilde dieren. Wel zaak dat je goed oppast. Want we willen je wel helemaal terug zien op 30 aug.
    Maak er nog een fijne week van maar doe wel voorzichtig.
    Dag Davida, 0pa.

  • 23 Augustus 2010 - 06:59

    Naomi:

    Lieve Suuz,

    Nog meer dieren gezien! Het houdt werkelijk niet op! Veel plezier in National Parque Corcovado en doe voorzichtig!

    Tot snel, Liefs Naomi

  • 23 Augustus 2010 - 08:51

    Willeke:

    Davida,

    Namens ons allemaal nog een hele fijne laatste week!!!

    Groetjes,
    Wim, Willeke, Paula en Wibe

  • 23 Augustus 2010 - 10:24

    Dorien:

    ha davida , cor was wel aan het opscheppen over duiken bij isla del cano , maar het was dus echt wel meer dan de verre tocht waard .al die haaien ! gelukkig hing je niet net op de rand van de boot .ik ben benieuwd naar jullie foto's .mooie avonturen nog .liefs

  • 23 Augustus 2010 - 14:00

    Moeskop:

    Nog heel veel plezier de laatste week, maar ik zal blij zijn om je weer lekker te kunnen kussen op je wangen en dan blijf je voorlopig maar in de buurt van je mams.

  • 24 Augustus 2010 - 07:32

    Mer:

    Geniet van je jungle tocht, ben super jaloers als je een poema tegenkomt!
    xx

  • 24 Augustus 2010 - 09:32

    Hanneke De Haan:

    Querida, uiteraard erg jaloers op de haaien ;_)
    heerlijk :)
    vermaak je nog de laatste daagies. Abrazo!

  • 25 Augustus 2010 - 21:31

    Annette Driebergen:

    Hoi Davida,
    Wat een prachtige dingen zie je alemaal, joh ... Wauw, wij kennen ze alleen uit de film en soms uit de dierentuin. Lijkt me een fantastische ervaring! Geniet er nog even van en dan ... Goede reis terug!

  • 26 Augustus 2010 - 13:04

    Armando:

    hoi davida, leuk bericht hoor! JE TAS GEJAT IS NIET LEUK. groetjes armando.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Jiménez

Costa Rica 2010

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Weer naar huis..

22 Augustus 2010

Quepos en opnieuw Domical

16 Augustus 2010

La Fortuna, Liberia en Playas del Coco

06 Augustus 2010

National Parque Manuel Antonio

30 Juli 2010

Een week alleen
Davida

Voor iedereen die mij graag wil volgen tijdens mijn reis in Costa Rica zal ik hier proberen om af en toe iets te schrijven en wat foto's te plaatsen.. De foto's kunnen jullie vinden op: http://foto.hema.nl/9003695180

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 18024

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 12 Maart 2017

Zuid Oost Azië 2016-2017

25 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Costa Rica 2010

Landen bezocht: