Een week alleen - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu Een week alleen - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu

Een week alleen

Door: Davida85

Blijf op de hoogte en volg Davida

30 Juli 2010 | Costa Rica, Manuel Antonio

Lieve allemaal,
Hier weer een verslag van mij.. Als eerste voor iedereen die nu op vakantie is, geniet ervan! Voor iedereen die nog gaat, ga ervan genieten en voor iedereen die weer terug is, geniet thuis nog lekkeer na! :)
Sinds vorige week woensdag reis ik weer alleen. Ik ben 2 nachten in Palmar Northe gebleven. Er was vrij weinig te doen in dat dorpje(lees niks haha). Wel lag het mooi in de bergen dus ik heb daar lekker kunnen wandelen en heb daar mijn eerste brulapen gezien :) Wat een herrie kunnen die maken zeg haha Hierna ben ik verder getrokken naar Dominical. Dit is een dorpje dat voornamelijk bestaat uit surfers en toeristen. De 2e dag dat ik daar was ben ik naar het national Parque Marino Ballena geweest. Hier heb ik voornamelijk over het strand gelopen en op het strand gelegen. Dit was een leuke dag tot ik op het punt stond om weg te gaan.. Ik had net mijn boek in mijn tas gedaan en was bezig nog wat andere spullen te pakken om die ook in mijn tas te doen toen ik een geluid hoorde. Ik keek opzij en zag een gemaskerde jongen mijn tas pakken en ermee weg rennen. Ik ben er nog achteraan gerend, maar dit was natuurlijk volkomen zinloos, hij was veel sneller! (en alsof hij hem vriendelijk had terug gegeven als ik hem had ingehaald.. Maargoed dat was mijn eerste reactie) Aangezien achter hem aan rennen nutteloos was ben ik maar naar de ingang gerend van het park. Hier heb ik mijn verhaal gedaan en aangifte gedaan bij de toeristen politie. Maargoed aangifte of niet, mijn tas was weg! Dat houdt dus in dat ik mijn camera, mp3 speler (soory noom!),bankpasje en creditcard kwijt ben. Het meeste baal ik nog van mijn camera. Gelukkig had ik de meeste foto's al wel op mijn computer gezet, zodat ik nog wel mijn foto's heb :) Toen ik terug was in mijn hostel heb ik eerst Cor gebeld (lang leven skype!). Hij heeft toen mijn pasjes laten blokkeren en geregeld dat er geld naar een bank in Costa Rica werd gestuurd. Op deze manier kon ik toch aan geld komen (en dat was hard nodig want mijn geld was bijna op..) Dit alles gebeurde op een zaterdag en pas op maandag kon het geld naar Costa Rica gestuurd worden. Hierna ben ik naar de politie in Dominical gegaan om een verklaring te krijgen van de diefstal voor de verzekering (en dit gaat niet echt heel gemakkelijk als zij geen engels spreken en ik geen spaans! Maar ze waren wel erg behulpzaam en we zijn er samen uitgekomen :)) Gelukkig bestaan er naast zo'n sukkel die zo nodig mijn tas moet jatten ook nog veel vriendelijke en goede mensen op deze aarde. De zondag was ik van plan om gewoon in Dominical op het strand te blijven om op deze manier geen geld uit te hoeven geven. Een stel gasten die in het zelfde hostel zaten als mij en echte surfdudes waren boden mij toen aan om mij de beginselen van het surfen bij te brengen. Super want dat hield in dat ik mijn dag niet geheel weggooide met een beetje heel de dag op het strand hangen ;) Na 3 uur lang 's ochtends geoefend te hebben in de zee bij Dominical zijn we naar een ander strand gegaan. Ze hebben toen voor mij een plank gehuurd en de taxi voor mij betaald. Het strand waar we heen gingen had zoals zij het zeiden makkelijkere golven voor beginners. Oke ik merkte het verschil niet. Ik werd nog steeds elke keer flink door de zee gespoeld en het zoute water kwam in alle mogelijke gaten in mijn hoofd naar binnen, maargoed zij zullen het wel beter weten ;) haha Na 2 uur op dit strand gesurft te hebben had ik het wel gehad voor die dag. Voor mij genoeg zout water binnen gekregen. Maar het was leuk! En naast al het zout heb ik ook een aantal keer een golf kunnen pakken. Oke dit was terwijl ik gewoon op mijn buik lag, maar ik kon het surfbord wel besturen. Dus een begin is er! haha (En mocht er nog iemand een manier zoeken om zijn/haar buikspieren te trainen, dan zou ik zeggen ga surfen! Ik heb dagen last van mijn buikspieren gehad!)
's Avonds hebben ze hun avond eten met me gedeeld en 's ochtends was er al voor mijn ontbijt gezorgd. En dat is dus wat ik bedoel met vriendelijke en goede mensen. Ze hadden geen surfbord voor mij hoeven huren en hun eten hoeven delen, maar ze deden het wel! Maandag kon ik mijn geld op gaan halen in San Isidro, dit is een plaatsje 1,5 uur bij Dominical vandaan. Ik was van plan om daar ook gelijk een nacht te blijven en dan de volgende dag weer verder te trekken naar Quepos. Maar nadat ik mijn geld had (he das toch een prettig gevoel hoor, te weten dat je gewoon weer dingen kunt doen zonder je al te veel zorgen te maken over je geld :)) besloot ik om gelijk door te gaan naar Quepos. San Isidro was zo'n lelijke stad (en niks te doen) dat ik daar geen dag in wilde blijven. Maar terwijl ik in de bus zat opweg naar Quepos kreeg de bus een lekke band! haha dat schoot lekker op dus. Een lekker band fiksen van een bus is nou niet echt 123 gedaan in Costa Rica. Dus toen er een bus langs kwam die naar Dominical ging heb ik die maar genomen. Afijn die avond heb ik dus weer doorgebracht in het zelfde hostel van de vorige nachten. De volgende dag ben ik wel echt weggegaan :). uiteindelijk ben ik naar een hostel gegaan in Manuel Antonio (dit is een dorp naast Quepos). Gister was ik opweg naar het National Parque Manuel Antonio toen de busschaufeur eerder moest stoppen. De reden hiervan was dat er bomen op de weg lagen en hij niet verder kon rijden. De rest van weg heb ik dus maar gelopen. Tijdens deze wandelingen zag ik een aantal auto's die helemaal in de modder waren ingegraven.. Het had de vorige avond dus toch harder geregend dan normaal.. Toen ik bij het NP aan kwam bleek deze te zijn gesloten! Dit ook i.v.m. de hevige regenval van de vorige avond. Dat schoot niet echt op dus! Toen heb ik de bus maar weer terug genomen naar mijn hostel. Vandaar ben ik toen naar het strand gelopen, dit is een hele lange weg naar beneden (dit houdt dus in dat je hem ook weer helemaal omhoog moet lopen! :S) Op het strand aangekomen zag ik de familie van meneer Nilsson (het aapje van Pipi Langkous, of te wel doodshoofdaapjes)in de boom zitten. Dat alleen al maakte mijn wandeling waard! Verder enkel op het strand gelegen. Het water was erg troebel (ook weer door de regen van de avond ervoor). Maar het strand was wel weer erg mooi! (mijn tas nu maar voor de zekerheid voor me gehouden i.p.v. naast me, je weet maar nooit ;) haha). Op de weg terug kreeg ik een lift aangeboden. En aangezien ik niet echt veel zin had om die lange wel omhoog te lopen in de hitte heb ik die maar aangenomen.. Nu ik dit stukje schrijf ben ik net terug van een dagje paardrijden door de bergen. Dit was erg leuk! Vanmorgen werd ik om 8 uur opgepikt. Toen eerst naar de ranch, daar ontbeten. Toen 1,5 uur paardgereden en mijn eerste Toekan gezien (om eerlijk te zijn had ik wel verwacht dat ik al wel meer toekans gezien had rond deze tijd, maar blijkbaar moet ik toch beter zoeken ;)) en ik heb een gordeldier gezien :) Na deze rit hebben we een pauze van ong een uur gehouden bij een waterval. Hier konden we ook een verfrissende duik maken. En hierna weer terug naar de ranch, om daar te lunchen voordat we weer terug gebracht werden. Dit was een hele leuke dag :) Maar ik kan wel merken dat ik 3 uur op een paard gezeten heb, mijn zitvlees voel ik behoorlijk! (zo dat heb ik netjes gezegd he! haha) Morgen ga ik weer een poging doen om het NP Manuel Antonio binnen te komen en dan vertrek ik zaterdag ochtend naar San Jose om Cor op te halen!! Dus de volgende keer als ik weer iets schrijf ben ik lekker samen met Cor :)

Voor nu stop ik ermee. Het is weer een behoorlijk lang stuk geworden, blijkbaar kun je veel in een week doen! ;)

Veel liefs weer en tot de volgende keer! X Davida

  • 30 Juli 2010 - 06:52

    Dorien:

    jeetje davida , wat spannend allemaal, ik zie je al achter dat jochie aanrennen.maar zonder dat mannetje had je die surfers niet ontmoet en een gave ervaring gemist ! lieverd , veel mooie dagen met cor samen ! xx

  • 30 Juli 2010 - 08:05

    Opa Van Ek:

    Wat jammer dat je toch nog weer zo,n slechte ervaring met die jatter moest hebben.
    Had jij zelf dan niets van die harde regenbuien gemerkt? of sliep je lekker op je hotelbed?

  • 30 Juli 2010 - 09:30

    Mer:

    Ach meisje, wat een verhalen! Spanning en sensatie. Veel plezier de komende weken.
    xxx

  • 30 Juli 2010 - 10:41

    Estel:

    Hey Davida,

    Jij hebt netjes leren praten daar. "Zitvlees"... je moeder zal wel trots zijn op je. hahaha

    Maar wat naar van die vuile ... die je tas gepikt heeft. Je had toch wel van je talent, hard gillen, gebruik kunnen maken?
    Betekent dit nu dat er geen foto's meer komen?

    Veel plezier met Cor samen.

    Dikke kus

  • 31 Juli 2010 - 10:07

    Papa En Mama:

    Het gaat je goed zo te horen, we zijn trots op je! Al je spieren zijn dus aanwezig volgens je verhaal, je billen en je buik. Laat je masseren door Cor en alles komt goed. Heel veel plezier samen. Dikke kus

  • 02 Augustus 2010 - 13:50

    Moniek En De Rest:

    Hoi Davida, wat een verhaal weer en wat een .... is die goser die je spullen heeft gestolen gelukkig was Cor nog thuis. Nou geniet lekker samen nog verder en we kijken weer uit naar je volgende verslag. Echt leuk om je zo te volgen en te weten dat het goed met je gaat!!! groetjes wij

  • 03 Augustus 2010 - 19:32

    G. De Gruijter:

    Lieve davida,

    Het laatste verslag hebben we gelezen. Fijn dat je het goed hebt en mensen ontmoet die je ook bezig houden.
    Leuk dat je gisteren belde dat hebben wij zeer gewaardeerd. Nu een gezellige tijd met Cor samen in Costa Rita.
    Veel liefs van oma en opa.

    Dag Tita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Manuel Antonio

Costa Rica 2010

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Weer naar huis..

22 Augustus 2010

Quepos en opnieuw Domical

16 Augustus 2010

La Fortuna, Liberia en Playas del Coco

06 Augustus 2010

National Parque Manuel Antonio

30 Juli 2010

Een week alleen
Davida

Voor iedereen die mij graag wil volgen tijdens mijn reis in Costa Rica zal ik hier proberen om af en toe iets te schrijven en wat foto's te plaatsen.. De foto's kunnen jullie vinden op: http://foto.hema.nl/9003695180

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 18021

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 12 Maart 2017

Zuid Oost Azië 2016-2017

25 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Costa Rica 2010

Landen bezocht: