Weer naar huis.. - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu Weer naar huis.. - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu

Weer naar huis..

Door: Davida85

Blijf op de hoogte en volg Davida

29 Augustus 2010 | Costa Rica, Alajuela

Hier mijn laatste verslag vanuit Costa Rica. Op mijn site staat nu: ‘Ik ben terug over 1 dag‘. Wat is die tijd toch snel gegaan!, ik weet nog goed dat er stond: ‘Ik vertrek over 30 dagen‘ en nu zit ik in de lobby van mijn hotel te wachten tot het tijd is om naar het vliegveld te gaan. Over 24 uur ben ik alweer thuis. Een aantal mensen hebben me al gevraagd: ben je blij dat je weer naar huis gaat, kijk je er naar uit? Tja wat zal ik daar eens op antwoorden… Natuurlijk vind ik het fijn dat ik straks mijn ouders, Noom, mijn opa’s en oma, vrienden en Mellebel weer zie, maar ik ben het hier nog niet zat! Het liefs had ik jullie allemaal gewoon hier, zodat ik nog even verder kon leven op deze manier. Maar ik weet ook dat ik niks heb te klagen. Ik heb hier een geweldige tijd gehad, ik heb een hoop mooie dingen kunnen zien en het was een geweldige ervaring. En dat niet voor 2 ,3 of 4 weken (zoals een normale zomervakantie), maar 2,5 maand :) Kortom een tijd om nooit te vergeten! En nu is het tijd om mijn normale leven weer op te pakken en dat is ook goed. Fijn weer in mijn eigen huisje, zo af en toe eens lekker eten bij mijn ouders ;), weer spontaan af kunnen spreken met vriendinnen, mijn familie weer dichtbij en weer lekker wandelen met mijn hondje..

Maar voor ik echt weer thuis ben hebben jullie nog een verslag tegoed van mijn laatste week hier. Het National Parque Corcovado was leuk. Ik was voor ik vertrok een beetje bang dat ik de lange wandeling in de hitte niet zou trekken, maar dit viel gelukkig mee! Vanaf Puerto Jimenéz zijn mijn gids en ik met een vrachtwagen naar Carata gereden. Deze vrachtwagen is het vervoer van de plaatselijke bewoners om naar hun werk te gaan of voor kinderen om bij hun school te komen. In de achterbak van de vrachtwagen zijn in de lengte banken geplaatst. Dit was een zeer hobbelige 2,5 uur durende rit, maar wel een leuke ervaring :) Aangekomen bij Carata was het 1 uur wandelen over het strand om bij het begin van het NP te komen. Hier zat het ranger station La Leona. Vanaf hier was het nog 7 uur wandelen naar het ranger station La sirena waar ik zou overnachten. Tijdens deze wandeling heb ik heel veel neusberen gezien, en verder spider monkeys, howler monkeys en een hoop geelvleugel ara’s. Deze ara’s vind ik echt prachtige vogels, zeker als ze in de lucht vliegen :) Tijdens de wandeling kwamen we andere wandelaars tegen die de miereneter hadden gezien, maar helaas wij konden hem niet meer vinden.. Na 6 uur wandelen had ik het wel gehad!, maar ja ik moest wel verder, aangezien ik die avond toch wel graag in ’normaal’ bed wilde slapen! ;) Uiteindelijk na 8,5 uur onderweg te zijn geweest kwamen we aan bij het ranger station La Sirena. Mijn gids stelde nog voor om naar de zonsondergang te kijken, maar ik vind het wel genoeg voor die dag, ik wilde zitten en niet meer overeind komen haha. De volgende ochtend waren we om 5 uur alweer aan de wandel. Vlak bij het ranger station was een rivier waar we kans hadden om een tapir te zien.. En na een minuut of 10 daar gewacht te hebben kwam er inderdaad een tapir aangelopen. Geweldig om zo’n beest in de echte natuur te zien!(er leven wereldwijd nog maar 3000 tapirs in het wild) Om eerlijk te zijn vond ik de tapir in Blijdorp nou niet altijd zo’n interessant dier om naar te kijken, maar om hem zo ‘in het echt’ te zien maakt hem een stuk interessanter. ’Onze’ tapir besloot een bad te nemen in de rivier. Een tapir kan ontzettend goed zwemmen en kan ook onderwater duiken en daar vervolgens een poosje blijven (hij is dan ook familie van het nijlpaard). Afijn nadat hij een poosje had gezwommen en wat duiken had genomen, kwam hij weer uit de rivier liep een stukje over het strand (de rivier monde uit op de zee) en liep vervolgens de bosjes in om te gaan slapen. Prachtig om dat zo mee te mogen maken :) Toen we terug kwamen van onze wandeling stonden er wat mensen bij een palmboom, hier bleek een miereneter in te zitten! Hier een poosje naar staan kijken tot hij de boom weer uit klom en de bosjes in ging opzoek naar nog meer eten. De 2 dieren waar ik voor ging heb ik dus gezien, dus mijn trip naar Corcovado was geslaagd ;) Het enige wat ik nu nog wilde was het doodshoofdaapje nog een keer zien. Deze had ik al een aantal keer gezien, maar nog niet op de foto. Tijdens de rest van de 2e dag hebben we nog een krokodil gezien, de puntjes van de vinnen van de stierhaaien die de rivier in zwommen, een soort wilde zwijnen en een hoop apen en vogels. De 3e dag vertrokken we om 7 uur weer terug richting de bewoonde wereld. Dit vond ik de prettigste dag om te lopen (misschien kwam het omdat ik wist dat ik weer terug naar Cor ging ;)) Tijdens deze wandeling hebben we opnieuw weer veel neusberen gezien, weer een miereneter, ara’s en een hoop apen. Maar helaas geen poema (Mer je hebt dus geen reden om jaloers te zijn ;) haha) Dit keer gingen we niet met de vrachtwagen terug, maar met een auto met een grote achterbak. In deze achterbak waren ook weer banken geplaatst. Vanuit deze banken had ik een goed zicht op alles. Tijdens de rit terug stopte de auto af en toe als er iets leuks was om te zien. Op deze manier heb ik toch nog een doodshoofdaapje goed op de foto kunnen krijgen, dus mijn trip was nu helemaal geslaagd :) haha

De volgende dag hebben Cor en ik een lekkere luie dag gehad (daar was ik wel aan toe na 3 dagen wandelen ;)). Toen ik in de hangmat wilde gaan liggen zag ik ineens een baby wasbeertje zitten op de grond. Het was echt nog een ukkepuk en geen moeder te bekennen.. Ik ben toen maar even weggegaan in de hoop dat mammie zou komen, maar die kwam niet. Uiteindelijk hebben we geprobeerd het beestje wat te laten eten en drinken, maar die was natuurlijk zo gestrest dat ie niks wilde. Gelukkig kwam later de tuinman en die heeft naar een opvang gebeld, zodat het beestje daar heen kon ( en zo misschien nog een kans heeft gekregen om te overleven). Verder heb ik de laatste dag daar doorgebracht met kapucijnenaapjes te fotograferen. Wat zijn dat toch ontzettend leuke beesten om naar te kijken, daar kan ik echt uren zoet mee zijn! De apen en de ara’s zijn toch wel hetgeen wat ik het meest zal missen aan Costa Rica. Het feit dat als je op straat loopt of in je tuin zit je gewoon kunt genieten van apen, ara’s of andere ’wilde’ beesten die gewoon langs komen lopen of vliegen is toch wel echt geweldig!

Vrijdag zijn we met een binnenlandse vlucht terug gevlogen naar San Jose. Dit was ook een leuke ervaring om in zo’n klein vliegtuigje te vliegen :) We hadden wel wat vertraging van 1,5 uur, maar ik hoop dat dat de vertraging was voor deze vakantie ;) Tot nu toe gaat mijn vliegtuig in ieder geval nog op tijd haha De laatste 2 dagen zijn we in Alajuela geweest. Gister is Peter nog langs geweest om mijn fototas terug te brengen (die had ik bij hem laten liggen). Uiteindelijk zijn we nog met hem mee naar huis geweest en hebben daar gebarbecued en genoten van het gitaarspel van Peter! Dit was een gezellige afsluiting van een geweldige vakantie!

Tot zover mijn verslagen over mijn belevenissen in Costa Rica. Iedereen bedankt voor het lezen van mijn stukjes en jullie reacties! Ik zie jullie snel weer in Nederland en als jullie foto’s willen zien of gewoon gezellig langs willen komen, jullie zijn welkom!

Veel liefs Davida

  • 30 Augustus 2010 - 07:05

    G.de Gruijter:

    Lieve Tita,

    Misschien lees je dit als je thuis bent of onderweg. Een goede reis naar huis en een veilige aankomst.
    We verwachten je en hopen je spoedig te zien.

    Veel liefs van oma en opa.

  • 30 Augustus 2010 - 07:31

    Moeskop:

    Geweldig die wandeltochten Davida.Zullen we in ons bos dan maar herten gaan spotten om de overgang niet al te groot te laten zijn(Ha,ha). Vanmiddag staan we in Brussel om je weer in onze armen te sluiten.Dikke kus,
    papa en mama

  • 30 Augustus 2010 - 08:55

    Leonie:

    Welkom thuis: Home Sweet Home! Ik heb met plezier al je verslagen gelezen. Echt Geweldig!

    groetjes, Leonie (ik ben je nog niet vergeten ;-))

  • 30 Augustus 2010 - 11:02

    Moniek:

    Hoi Davida
    Ik ben benieuwd of je al thuis bent anders nog een goede verdere reis en we hebben genoten van je reisverslagen.En voor straks WELKOM THUIS !!!!!

    groetjes Moniek maar ook van Kees, Zoé en Amber

  • 30 Augustus 2010 - 17:57

    Peter(zonder Gitaar):

    He Dav,

    Een nicht met zoveel bijname, het was toch altijd wel dezelfde die in Costa Rica zat?
    We zijn heel benieuwd hoe ons aapje er ook alweer uitzag! Welke transformatie zal ze ondergaan zijn in het dierenrijk. We zullen je binnenkort is komen voederen, als je weer achter de tralies zit(HAHA, op z'n Dav's)

    Goede reis en tot horens.

    Peter

  • 31 Augustus 2010 - 08:31

    Mer:

    Mooie afsluiting! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Alajuela

Costa Rica 2010

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Weer naar huis..

22 Augustus 2010

Quepos en opnieuw Domical

16 Augustus 2010

La Fortuna, Liberia en Playas del Coco

06 Augustus 2010

National Parque Manuel Antonio

30 Juli 2010

Een week alleen
Davida

Voor iedereen die mij graag wil volgen tijdens mijn reis in Costa Rica zal ik hier proberen om af en toe iets te schrijven en wat foto's te plaatsen.. De foto's kunnen jullie vinden op: http://foto.hema.nl/9003695180

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 906
Totaal aantal bezoekers 18008

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 12 Maart 2017

Zuid Oost Azië 2016-2017

25 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Costa Rica 2010

Landen bezocht: