La Fortuna, Liberia en Playas del Coco - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu La Fortuna, Liberia en Playas del Coco - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu

La Fortuna, Liberia en Playas del Coco

Door: Davida85

Blijf op de hoogte en volg Davida

16 Augustus 2010 | Costa Rica, Jacó

Op verzoek van mijn lieve opa en oma en omdat het verslag anders wel weer heel erg lang wordt, hier weer een nieuw reisverslag :)

Zaterdag 7 aug zijn we vertrokken naar La Fortuna. Met de bus zou dit een zeer hobbelige rit worden van ruim 7 uur. Hier hadden we niet zo heel erg veel zin in, dus hebben we voor het alternatief gekozen, Jeep-boot-jeep. Dit hield in dat de weg nog steeds erg hobbelig was, maar dat we i.p.v 7 uur er maar 3 uur over deden. En dat scheelt toch weer 4 uur hobbelen ;) Van La fortuna werden we met een busje naar het meer van Arenal gebracht, daar stapten we over op een bootje en aan de andere kant van het meer stapte we weer in een busje en werden we voor ons hotel afgezet. In het hotel hadden we zicht op de Vulcan Arenal. Dit is een vulkaan die nog actief is. We zagen er af en toe dan ook rookpluimen uit komen, maar helaas hebben we geen lava gezien. Zondag hadden we een heerlijke relaxte dag. Eerst lekker uitgeslapen en om 12 uur werden we opgehaald om naar de hot spings te gaan. Naar mijn idee was het niet echt meer een natuurlijke heet water bron, maar dat nam niet weg dat het wel heerlijk was om in te liggen! :) De dag erna hebben we met een bootje over de Rio Frio gevaren in het National Parque Caño Negro. Op de weg erna toe stopten we bij een brug waar een heleboel grote leguanen in de bomen zaten en in een boom vlakbij zaten een stuk of 5 toekans. Eindelijk toekans gezien! Die vogels zijn een stuk moeilijker te spotten dan ik had verwacht :s .. In het National Park hebben we weer een hoop apen gezien (nu eindelijk ook de spideraap, deze had ik als enige nog niet gezien), veel verschillende vogels en een aantal kaaymannen. Een geslaagde dag dus :) De volgende ochtend zijn we verder getrokken naar Liberia. Hier wilde ik graag wandelen in het National Parque Rincon de la Vieja en ik had ook al een leuke wandeling uitgekozen. Deze ging langs verschillende watervallen waar je dan bij kon zwemmen, hartstikke leuk leek me. Nu ging er alleen geen bus heen, dus we moesten vanaf het hotel een busje nemen. Deze vertrok om 8 uur en zou ons om 16.00 uur weer op pikken.. De dag van de wandeling stonden we op met regen en toen we bij het park aan kwamen was de wandeling met de watervallen gesloten, niet zwemmen bij de watervallen dus :( Toen zat er dus niks anders op dan een andere wandeling te maken. Deze duurde alleen maar 2,5 uur, dit hield dus in dat we rond 11.30 alweer terug waren (Niet echt een dag vullende wandeling dus).. Nu had de chaufeur wel gezegd dat we eventueel eerder weg konden i.v.m. het heerlijk weer (lees regen), alleen was er ook een vrouw met het busje meegekomen en die was nog steeds niet terug (we konden haar natuurlijk niet alleen achter laten, al had me dat wel een goed idee geleken ;) haha) Uiteindelijk kwam zij zo rond half 3 terug van haar wandeling. In de tussentijd ben ik maar foto's gaan nemen van vlinders en een neusbeer die op het terein rond liep opzoek naar eten.. Heb ik mn tijd toch nog beetje nuttig besteed haha De volgende dag hebben we het weer rustig aan gedaan, we hebben tenslotte wel vakantie ;) Vrijdag de 13e zijn we weer verder getrokken naar Playas del Coco. Dit is een dorpje waar een hoop Amerikanen zitten. Maar dan ook echt van die typische Amerikanen, overdreven in alles! Maargoed we hebben daar 2 dagen droog weer gehad (en dat is ook wel weer eens lekker i.p.v. elke dag ergens een keer regen ;)) En we hebben daar gedoken :) We hebben een hoop stingrays gezien en een aantal eaglerays, beide had ik nog nooit eerder gezien, dus het waren 2 leuke duiken! Gister zijn we verder getrokken naar Jaco. Dit was een reis van ruim 6 uur en toen hadden we het ook wel gehad!We kwamen net optijd aan, hierna begon het te storten en te onweren. Toen we net in de kamer zaten viel de elektriciteit uit en dit heeft zeker ruim een uur geduurd, daar zaten we dan in het donker haha Dit plaatsje bevalt ons niet echt, dus morgen trekken we snel weer verder. We hebben nog geen idee waarheen, maar in ieder geval verder richting het zuiden..
Zo hier houd ik het weer bij want het is weer een aardig lang stuk geworden. Het volgende verslag zal ik proberen sneller te plaatsen, zodat het weer niet zo´n lang epistel wordt ;)

p.s Ome Peter en tante Gerda, gefeliciteerd met jullie nieuwe kleindochter Esmee!

• 16 Augustus 2010 - 18:35

Dorien:

ik denk dat ik daar ook maar eens moet gaan duiken !! te gek hoor , wat jij daar toch allemaal ziet , tijdens je wel heel actieve vakantie ! lieve groetjes

• 17 Augustus 2010 - 07:09

0ma En 0pa.:

Live Davida,
    Je hebt je keurig aan je belofte gehouden van zondag j.l. dat je spoedig iets van je zou laten horen. En inderdaad was het een heel verhaal. We zijn weer aardig op de hoogte.
    Het praten met elkaar was heel bijzonder. Fijn dat dit mogelijk is.
    Schrijf nog maar een paar keer voordat je thuiskomt(anders weten we soms niet meer wie je bent)

Daag, veel liefs van oma en opa. Dag Tita.

• 17 Augustus 2010 - 09:01

Mariska:

He, soortenspotter! Wat heb je al veel gezien! Echt top. X maris

• 17 Augustus 2010 - 12:40

Mer:

Las ik daar helaas geen lava gezien??? Bij een actieve vulkaan is dat meestal gunstig. hihi x

• 17 Augustus 2010 - 15:31

Flap En Moeskop:

Tjonge,wat een belevenissen!Jammer van het park Riecon de la Vieja maar er zullen vast wel andere watervallen zijn waar je in mag zwemmen. Anders neem je maar een duik in het wiel van ons park samen met je Melebelletje.
    Kus en poot

• 18 Augustus 2010 - 09:00

Naomi:

Lieve Suuz,
    Wat heb je alweer veel meegemaakt en gezien! Ik ben jarloers. Ik houd met aanbevolen voor je volgende backpack reis;)

Liefs, Noom

• 23 Augustus 2010 - 16:21

Peter:

Hé Vidje,
    Bedankt voor de felicitaties, leuk dat ze dat aan de andere kant van de wereld ook al weten. Het is weer een prachtige meid. Je moet ze later zelf maar even gaan bewonderen.
    Jammer van die tas met spullen, ik ben vreselijk nieuwsgierig naar je foto's (helaas een paar minder dus)
    Het zijn wel allemaal leuke en spannende verhalen. We kijken er naar uit om je weer terug te zien. Nog een fijne week toegewenst.
    Groetjes Peter en Gerda