National Parque Manuel Antonio - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu National Parque Manuel Antonio - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu

National Parque Manuel Antonio

Door: Davida85

Blijf op de hoogte en volg Davida

06 Augustus 2010 | Costa Rica, Monteverde

Hier weer een verslag, dit keer uit het regenachtige Monteverde. Afgelopen vrijdag ben ik naar het Nationaal Parque Manuel Antonio geweest. Wat een touristisch park is dit. Je hebt in het begin van het park net het idee dat je in een pretpark loopt. Er lopen allemaal groepen met gidsen op het hoofdpad. Als je verder het park in komt of een zijweg neemt dan wordt de drukte wel minder. Maar ik heb hier wel de meeste verschillende soorten dieren op één dag gezien, dus het was zeker de moeite waard! Ik heb wasberen, een neusbeer, doodshoofdaapjes capucijnenapen, wholerapen, een hert, leguanen en paca's gezien. Wel kun je aan de dieren merken dat ze gewend zijn aan mensen. Ik had mede hierdoor een aantal prachtige foto's kunnen maken. Nu zitten deze 'foto's' in mijn hoofd, ook erg mooi, maar ik kan ze helaas niet laten zien aan jullie :( Vrijdag ochtend ben ik vetrokken naar San Jose om later op de dag Cor op te gaan pikken op het vliegveld. We zijn 2 dagen in San jose gebleven. Zondag 1 aug zijn we naar Cartago geweest. Op 2 aug is het hier een feestdag. Costericanen komen lopend naar dit dorp om boete te doen in een kerk in Cartago. Het laatste eind doen ze dan op hun knieen. Die zondag liepen er al honderden mensen langs de kant van de weg richting Cartago. Op het plein van de kerk stonden nog eens honderden mensen te wachten voor ze de kerk in konden (de rij om de Notre Dame in Parijs in te komen is er niks bij ;)) Maandag zijn we weer verder getrokken. Dit keer naar Paquera. Toen we daar aankwamen bleek dit een gehucht te zijn van heb ik jou daar (maar gelukkig hebben we wel een hostel kunnen vinden). We wilden hier 3 nachten blijven, maar omdat er niks te doen is in die omgeving (of bijna niks) hebben we besloten om na 2 nachten alweer verder te trekken. Ons plan was omhoog te gaan naar Tamarindo. Helaas waren de wegen daar zo slecht dat er geen bus heen ging. Dus toen maar besloten om onze route aan te passen en naar Monteverde te gaan. En daar zitten we nu dus sinds gisteren. Na een reis van ruim 6 uur kwamen we aan in Monteverde. Ik heb inmiddels wel door dat je bij het reisschema op het internet minimaal 1 uur op moet tellen (als het er geen 2 zijn ;)). Maargoed we komen er en je hebt altijd een prachtig uitzicht vanuit de bus :) Vandaag hebben we een canopy-tour gedaan. Heel erg gaaf. Je sheest dan met een rotvaart door over de boomtoppen. Het enige nadeel, je moet remmen! haha En daar was ik niet zo goed in... Mijn hand schoot steeds van de kabel af en daarmee moest je remmen. Maar ik heb het weer overleeft en het was leuk om te doen! Wel zijn we helemaal nat geregend want toen we ongeveer op de helft waren begin het te storten! Terwijl ik over de boomtoppen scheerde heb ik ook nog capucijnenaapjes gezien, dus ook weer dieren gespot! haha De rest van de dag heeft het geregend en hebben we lekker een beetje geluierd. Morgen is het plan om te gaan wandelen in het National Parque Monteverde (hopelijk is het weer dan wel weer iets beter ;)).

Om nog even terug te komen op de reacties van mijn vorige verslag. Estel ik weet dat ik een geweldig talent heb om mijn stem te gebruiken, maar ik was nogal op een afgelegen stuk op het strand. De vraag is dus of zelfs mijn stemvolume de mensenmenigte had bereikt ;) Maar nu ik er zo over nadenk, misschien had het wel gelukt haha Wat betreft foto's maken. Cor heeft zijn camera meegenomen, dus nu kan ik gelukkig weer naar hartelust foto's maken :)

Nou tot de volgende keer weer, ik stop ermee voor vandaag :)

liefs Davida

  • 06 Augustus 2010 - 06:52

    Dorien:

    lijkt me helemaal fantastisch om zo hoog boven de bomen te scheren en alles vanuit vogelvlucht te bekijken .spannend allemaal .
    ik ga vanavond duiken in kats-haven , qua spanning niet te vergelijken maar wel leuk .kus en liefs

  • 12 Augustus 2010 - 05:58

    G. De Gruijter:

    Lieve Davida,

    Met veel belangstelling je reisverslag van 6 aug. gelezen. Wij zijn erg benieuwd wat je nu, deze week, weer meemaakt.
    Dud het volgende reisverslag wachten we in spanning af.
    Maak mooie foto's en die zien we wel als je terug bent.
    0nze hartelijke groeten,

    0ma en opa de Gruijter
    Dag Tita.

  • 14 Augustus 2010 - 06:11

    G. De Gruijter:

    Lieve davida,

    a.s. Zondag zijn we bij je ouders. 0m omkstreeks 166.00 uur Ned. tijd hopen wij, via een heel modern systeem, contact met je te hebben.
    Wij zijn erg benieuwd daarna.
    We hopen op een goede verbinding. Het lijkt ons erg leuk.

    0ma en opa de Gruijter.
    Daag Tita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Monteverde

Costa Rica 2010

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Weer naar huis..

22 Augustus 2010

Quepos en opnieuw Domical

16 Augustus 2010

La Fortuna, Liberia en Playas del Coco

06 Augustus 2010

National Parque Manuel Antonio

30 Juli 2010

Een week alleen
Davida

Voor iedereen die mij graag wil volgen tijdens mijn reis in Costa Rica zal ik hier proberen om af en toe iets te schrijven en wat foto's te plaatsen.. De foto's kunnen jullie vinden op: http://foto.hema.nl/9003695180

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 18007

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 12 Maart 2017

Zuid Oost Azië 2016-2017

25 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Costa Rica 2010

Landen bezocht: