Bocas del Toro en Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Davida Ek - WaarBenJij.nu Bocas del Toro en Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Davida Ek - WaarBenJij.nu

Bocas del Toro en Boquete

Door: Davida85

Blijf op de hoogte en volg Davida

22 Juli 2010 | Panama, Boquete

De afgelopen week ben ik samen Kelly door Panama 'getrokken'. Onze eerste stop was Bocas del Toro. Iedereen die er is geweest vindt het er fantastisch, dus dat moesten wij ook met eigen ogen zien ;) Vanaf Porto Viejo hebben we een bus genomen naar Sixuola (dit is een dorpje aan de grens van Costa Rica). Om Panama in te komen moet je over een brug lopen waarvan je verwacht dat hij ieder moment in kan storten! Maar er rijden vrachtwagens overheen, dus het zal wel mee vallen haha. Nadat we eindelijk aan de beurt waren om ons paspoort te laten zien bleek dat we eerst een stempel in Costa Rica hadden moeten halen! Wij dus weer terug over de brug naar Costa Rica, daar een stempel gehaald om vervolgens weer naar oanama te lopen en daar onze stempel te halen :) Hierna was het nog een uur met de bus en een half uur met de boot (Bocas del Toro is een eiland) Tijdens de bootreis zagen we heel veel kleine mini mangrove eilandjes. De volgende dag zijn we een snorkeltrip gaan doen. Eerst zijn we met de boot naar de Dolphinbay gevaren waar we ook echt dolfijnen hebben gezien. Dit houdt in dat we met nog ong 5 andere boten zo snel mogelijk op een dolfijn afvaarde om maar als eerste boot bij de dolfijn te zijn. Afijn eer de boot er dan was was de dolfijn alweer verdwenen ;) haha Maargoed ik heb dolfijnen gezien! Hierna zijn we ergens gaan snorkelen. Dit viel eerlijk gezegd wat tegen (ik ben denk ik te verwend met duiken haha. Vervolgens zijn we naar het Red Frog beach gevaren. Hier hadden we ong 3 uur de tijd om te zwemmen en/of over het eiland te lopen. Aan het begin van het strand stonden kinderen die je voor een dollar een red frog lieten zien (deze hielden ze gevangen in een blad). Het strand was prachtig en we hebben daar heerlijk gezwommen (lees lekkere golven) Na het zwemmen zijn kelly en ik een stukje gaan lopen op het eiland. Tijdens deze wandeling hebben we ook zelf de red frog gevonden, das toch leuker dan dat je ze gepresenteerd krijgt door kinderen ;) haha. Als laatste hebben we nog ergens gesnorkeld. Deze plaats was veel leuker met veel meer vis, dus dat was een goede afsluiting. De volgende dag (zondag) wilde we weer verder trekken, maar helaas er reden geen bussen op zondag! Om deze dag toch goed te gebruiken zijn we met een bus naar een strand gegaan aan de andere kant van het eiland. Dis was een reis van een uur met veel gehobbel omdat de weg zo slecht was. Maar het was het waard. Het was een prachtig strand en we waren bijna alleen! Tot nu toe voldeed Bocas del Toro niet echt aan mijn verwcahtingen, maar door dit strand snap ik beter waarom mensen dit zo'n idilische plek vinden.. Maandag vertokken we dan echt. om half 6 ging onze wekker. Na een reis van ong 5,5 uur kwamen we in Boquete aan. Na ons geinstaleerd te hebben in ons pension zijn we Boquete gaan verkennen. Eerst zijn we ergens koffie gaan drinken. Panama is net zoals Costa Rica bekend om zijn goede koffie. Kelly en ik drinken allebei geen koffie, maar we wilden het wel eens proberen. Helaas ik lust nog steeds geen koffie haha. Hierna zijn we een tuin wezen bekijken (Moes ik heb nog gekeken of ik zaden voor je kon jatten, maar helaas er waren geen bloemen met zaden hihi) Gister zijn we weer vroeg opgestaan (om 5.15, omdat we een wandeling gingen maken van ong 6 uur. Hiervoor moesten we eerst 3 uur met de bus en daarna nog ong 20 min met een taxi om bij het begin punt van onze wandeling te komen. En vanaf daar zouden we dan terug lopen naar Boquete. Maar eerst moesten we het busstation in Boquete nog vinden! Uiteidelijk hebben we het aan politieagenten gevraagd. Deze waren zo vriendelijk om ons even met de politiewagen erheen te brengen! :) De wandeling was erg mooi en we hebben de hele wandeling geen andere mensen gezien. We hebben een hert gezien, eekhoorns, vogels en op een gegeven moment liepen we tegen een groep wilde zwijnen aan op nog geen 20 meter bij ons vandaan. Omdat deze zwijnen bekend staan om hun agressieve gedrag hebben we voor de zekerheid een stok gezocht.. Maar ze keken ons eens aan en besloten toen om maar weer verder te lopen (gelukkig haha). Toen we uit het Naticionaal park waren bleek dat het nog 13 km was Boquete (volgens de loney planet was de afstand veel korter..) We hadden toen inmiddels al 5 uur gelopen, dus toen we een auto aan zagen komen rijden hebben we gevraagd of hij naar Boquete ging. Dit in de hoop dat hij aan zou bieden dat we mee konden rijden en jawel hij bood het aan! Dit aanbod hebben we natuurlijk dus aangenomen :)En hij heeft ons keurig netjes voor de deur van het pension afgezet, erg aardig!! En voor alle ongeruste zielen, dit bewijst dat dat er ook mensen zijn die zijn te vertrouwen ;) haha. Vandaag heb ik afscheid genomen van Kelly en ga ik de komende 1,5 week alleen reizen om daarna verder te reizen met Cor :) Inmiddels ben ik in het plaatsje Palmar Northe aangekomen en heb nu lekker een kamer voor mij alleen. Ik heb nu lekker de tijd om dit verslag te typen en om mn foto's allemaal te orderen en te bekijken :) Morgen ga ik lekker uitslapen. De afgelopen dagen ben ik alleen maar vroeg uit mn bed gekomen en ben wel weer eens toe aan een rustige dag :) Nou hier laat ik het weer bij voor deze keer!

Groetjes en liefs Davida

  • 22 Juli 2010 - 06:43

    Dorien:

    ha meisje , heb net al de tijd zitten vergeten bij je verhaal en een deel van je foto's,wat bof je toch , dat je dit meemaakt , ik ga later weer verder met je foto's , liefs

  • 22 Juli 2010 - 07:36

    G. De Gruijter:

    Tita,

    Geweldig al die verhalen. Fijn dat je dit allemaal meemaakt, we kijken ieder dag uit naar je verhalen.
    Melody likt iets minder dus daarom vind ik ze nu wel aardig.
    Kees en Moniek zijn nu naar Limburg.
    Wij zijn weer thuis na 7 weken.
    Verder is alles nu uit.
    Doe voorzichtig. 0pa.

  • 22 Juli 2010 - 16:05

    Peter:

    Als ik dat allemaal zo lees, wat ga je dan nog doen als weer thuis bent?
    Dat moet dan toch wel super saai worden!
    Wij gaan nu zelf maar eens op vakantie, dan hoeven we deze lekker makers niet meer te lezen. Het ga je goed, op naar Frankrijk.

    Groetjes Gerda en Peter

  • 22 Juli 2010 - 18:42

    Opa Van Ek:

    Natuurlik zijn er nog keurige mannen als je ze maar weet te vinden!

  • 22 Juli 2010 - 19:51

    0ma De Gruijter:

    lieve Davida, wij lezen met plezier de berichten, fijn dat het goed gaat met je.
    Onze vakantie zit er op het is weer wennen thuis tussen vier muren te zitten.Nu ga ik er mee stoppen want het is bijna nacht.
    Veel liefs van oma.

  • 26 Juli 2010 - 09:46

    Papa En Mama:

    Wij zijn weer in de lucht. Internet bij het VVV kantoor. Ik lees dat je het reuze naar je zin hebt daar in Panama samen met Kelly. En nu alleen in Corsta Rica. Pas op je zelf maar dat vertrouwen je toe. Nog veel plezier en een dikke kus van ons.

  • 28 Juli 2010 - 17:21

    0pa.:

    Tita,

    Waar blijf je met je verhalen. Wij kijken er naar uit. Vol spanning wachten we op je verhalen.

    0pa de Gruijter

  • 28 Juli 2010 - 17:29

    0pa:

    Davida,

    ik heb de foto's van 22 juli ontdekt. Goed hoor.
    28-7-10 19.28 uur.

    Dag tita.

    opa

  • 28 Juli 2010 - 18:23

    Oma De Gruijter.:

    Lieve Davida,

    Wij zitten je foto's te bekijken wat zijn ze mooi.Ik geniet er heel veel van en ik denk jij ook zeker Davida.Nu ga je zeker naar Cor verlangen,dan kunnen jullie met elkaar nog fijne dagen hebben

    Liefs oma .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Boquete

Costa Rica 2010

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Weer naar huis..

22 Augustus 2010

Quepos en opnieuw Domical

16 Augustus 2010

La Fortuna, Liberia en Playas del Coco

06 Augustus 2010

National Parque Manuel Antonio

30 Juli 2010

Een week alleen
Davida

Voor iedereen die mij graag wil volgen tijdens mijn reis in Costa Rica zal ik hier proberen om af en toe iets te schrijven en wat foto's te plaatsen.. De foto's kunnen jullie vinden op: http://foto.hema.nl/9003695180

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 18009

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 12 Maart 2017

Zuid Oost Azië 2016-2017

25 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Costa Rica 2010

Landen bezocht: