San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu

San José

Door: Davida85

Blijf op de hoogte en volg Davida

01 Juli 2010 | Costa Rica, San José

Hey allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties! leuk om te lezen..
Hier weer een verslag van mij. Gister ben ik met de bus vanaf Grecia naar san Jose vertrokken. Het was de eerste dag dat de zon scheen vanaf 's ochtends. In San José aangekomen een taxi genomen naar mijn Hostel (deze had ik geboekt). Het hostel ziet er leuk uit. Het heeft een zwembad en een aantal hangmatten waar je heerlijk in kunt hangen! Nadat ik mij eerst even geinstalleerd had, vervolgens San José gaan verkennen. Ik wilde eigenlijk naar het centrum maar dit heb ik niet kunnen vinden.. haha Maargoed toen heb ik een poosje in een parkje gezeten vlakbij mijn hostel. Hier liepen eekhoorntjes en dat gewoon midden in de stad! Omdat de lucht erg betrok ben ik maar weer naar mijn hostel terug gegaan. In het hostel raakte ik aan de praat met 2 engelse meisjes en één uit de USA. Hier ben ik gezellig wat mee gaan drinken en vervolgens zijn we samen met nog 2 jongens uit engeland, een canadees en een duitser wat wezen eten. Was gezellig! En daarna weer optijd naar mn bed gegaan. De volgende ochtend stond ik om half 7 weer naast mn bed. Eerst erop uit gegaan om geld te pinnen (de vorige avond lukte dit niet, dus nu maar met mn creditcard geprobeerd, dit had meer succes :)) Vervolgens ben ik een ontbijtje gaan zoeken. Ik heb het nu maar gewoon even bij brood gehouden, nog even niet elke ochtend bonen met rijst voor mij! haha Toen ik weer terug kwam bij mn hostel mn tas gepakt en een taxi genomen naar een groot busstation hier in San José. En toen opweg gegaan naar Parque Nacional Braulio Carrillo. In het boekje stond dat ik de snelweg moest nemen naar Guapiles. Dit zou een rit zijn van 1,5 uur. Ook stond er een plaatsnaam in waar ik uit moest stappen. Toen ik in de bus zat zag ik ineens die plaatsnaam voorbij komen. Ik gevraagd aan mensen in de bus (maar die konden allemaal geen engels haha) Maargoed door ze in een boekje te laten zien waar ik heen wilde begrepen ze het. En idd ik was er aan voorbij gereden! Maar het voordeel is dat het National Park waar ik heen ging zo groot is dat ik er ook bij de volgende halte uit kon en er alsnog kon gaan wandelen.. Ik heb hier bijna 2 uur rond gelopen en toen weer opweg gegaan naar mn hostel. De rest van de dag wat in een hangmat gelegen en gelezen (wat kan het leven toch naar zijn ;))
Morgen ga ik opweg richting Tortugeoro hier ga ik 2 weken vrijwilligerswerk doen (voor die gene die het interesant vinden www.latortugafeliz.com) Ik weet nog niet of ik daar ook internet verbinding heb. Maar mochten de komende twee weken geen verslagen komen kunnen jullie aannemen dat ik daar geen internet heb..
En naast al het leuke wat ik nog ga doen deze vakantie heb ik nog iets leuks om naar uit te kijken, Cor komt over een aantal weken voor 2 weken naar Costa Rica. Helemaal leuk, kunnen we met zijn 2e er van gaan genieten!! :)

Omdat er niet veel foto's passen op deze site ben ik nog bezig met een site aanmaken waar jullie mijn foto's op kunnen zien..

Nou ik laat het hier weer bij voor deze keer.

Groetjes Davida

  • 01 Juli 2010 - 05:48

    Naomi:

    Wat leuk dat Cor langskomt!! Geniet strakjes met z'n tweeën van het land! En voor nu veel plezier bij de schildpadden.

    -x Pura Vida x-

  • 01 Juli 2010 - 06:31

    Dorien:

    joh , wat leuk om te lezen hoe het je allemaal vergaat daar en dat je ervan geniet .leuk hoor dat cor komt
    ik ga nu met badu naar het bos , de temperatuur is al wel tropisch , maar het is niet echt een nationaal park .
    veel werk- plezier bij de schildpadden
    groetjes van het duikclubje , liefs dorien

  • 01 Juli 2010 - 07:23

    Mer:

    Succes met de schildpadden of de tortuega's hihi.
    Gezellig dat Cor naar je toe komt. Have fun!
    Pura Vida
    xx

  • 01 Juli 2010 - 07:41

    Mariska:

    He Meis,

    klinkt onwijs leuk! Lekker ontspannen!
    Ik heb ook leuk nieuws, ik ben weer tante. Hij heet Mads, en supergezond en mooi.
    Veel plezier daar, x. Pura Vida

  • 01 Juli 2010 - 09:43

    Hanneke De Haan:

    living the backpack life,,, BUENOOOOOO!
    heerlijk om je foto's te zien vied, respect @ kolibri!!!!
    geweldig dat cor langskomt.

    que te diviertes y cuidate!!!!

    xxxx

  • 01 Juli 2010 - 10:39

    Kees,moniek,zoe En A:

    Hoi Davida! Fijn te horen dat de reis goed verlopen is en wat heb je al mooie foto's!!! Zorg goed voor de schildpadden en geniet verder lekker van je vakantie (samen met Cor)!!! groetjes van ons

  • 01 Juli 2010 - 11:55

    Moeskop:

    Hai davida,

    Wat leuk dat het Cor gelukt is om te komen.
    Veel plezier met de schildpadden,liefs van mama

  • 01 Juli 2010 - 16:40

    Flaps :

    Echt weer op zijn Davidiaans een halte te ver en dan toch een oplossing vinden al is het met handen en voeten (spaans is ook een leuke taal). De foto's op Picasso bekeken. De kolibri en uil zijn mooi ook de foto's van de planten em bloemen. Wie heeft jou trouwens op de foto genomen. Enkel dit is al de reis waard. Veel succes en plezier in Tortugeoro.

    Pura Vida.

  • 02 Juli 2010 - 08:51

    Paul:

    Hoi Davida,
    ik heb van Dorien onderweg naar de Oosterschelde afgelopen woensdag gehoord over jouw weblog. Net even gegoogled want ik wist het niet precies meer, maar heb "je" gevonden. Ik vind het zoooo Coole dat je dit allemaal doet. Super.
    En helemaal gaaf dat die lieve Cor je achterna komt. Geniet van deze mooie tijd en hou ons op de hoogte. Groetjes Paul

  • 02 Juli 2010 - 11:15

    Aris Jan:

    Hoi Davida.
    Leuk van alles te lezen en dat het goed gaat,je hebt veel plezier zo te zien haha.
    Wij gaan zondag op vakantie dus lezen daarna wel weer wat je allemaal gedaan hebt. Succes bij de schildpadden!

  • 03 Juli 2010 - 15:59

    René Prins:

    Hey Davida!!

    Goed te zien dat alles okay gaat. Ik ga je zeker hier volgen.

    Geniet ervan!!

    x René

  • 05 Juli 2010 - 14:02

    0pa:

    Lieve Davida,
    Wij zijn even thuis van vakantie en hebben onmiddellijk je mailtjes opgezocht.
    Fijn, dat wij zo contact kunnen hebben. Van je moeder hebben we begrepen dat je nu geen contact met de computer kan hebben, zodra je het hebt dan horen we van je.
    Veel plezier en wees voorzichtig bij al die wilde schildpadden.
    0ok van oma en Moniek, die hier nu is, de hartelijke groeten. Dag Tita.
    0pa de Gruijter

  • 05 Juli 2010 - 14:06

    0ma De Gruijter:

    Lieve Davida,
    Ik vind het leuk dat wij alles kunnen lezen en zien via de computer.Ik ben gewoon jaloers dat ik niet bij je ben.
    Leuk dat zo'n heerlijk onthaal hebt gehad bij Tamara's vrienden. Zondag zijn je vader en oeder met Melody geweest.
    Zij was erg lief. (mama ook) De hartelijke groeten van oma.
    Daag.

  • 12 Juli 2010 - 14:19

    Marian:

    Verstandige man... die Cor!
    Of was ie gewoon jaloers op al die leuke verhalen van je? ;-)
    Hier hebben we verloren van Spanje, maar 'ze' worden morgen wel groots onthaald in A'dam incl. grachtentochtje... Maak jij je maar druk bij de schildpadden, veel mooier werk. Veel plezier en ik ga zeker www.latortugafeliz.com bezoeken.
    Knuffel van Willem en Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Costa Rica 2010

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Weer naar huis..

22 Augustus 2010

Quepos en opnieuw Domical

16 Augustus 2010

La Fortuna, Liberia en Playas del Coco

06 Augustus 2010

National Parque Manuel Antonio

30 Juli 2010

Een week alleen
Davida

Voor iedereen die mij graag wil volgen tijdens mijn reis in Costa Rica zal ik hier proberen om af en toe iets te schrijven en wat foto's te plaatsen.. De foto's kunnen jullie vinden op: http://foto.hema.nl/9003695180

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 18006

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 12 Maart 2017

Zuid Oost Azië 2016-2017

25 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Costa Rica 2010

Landen bezocht: