Heenreis - Reisverslag uit Grecia, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Grecia, Costa Rica van Davida Ek - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Davida85

Blijf op de hoogte en volg Davida

26 Juni 2010 | Costa Rica, Grecia

Hier mijn eerste verslag vanuit Costa Rica. Gister ben ik om half 6 vertrokken naar het vliegveld in Brussel. Mijn reis begon gelijk goed, mijn vlucht had een uur vertraging. Ipv 10.05 vertrok ik uiteindelijk pas om iets over half 12. Niet dat het uit maakte, nu hoefde ik in New York minder lang te wachten. Omdat New York zo groot is met alle buitenwijken vlieg je een heel stuk laag over New York heen. Net een speelgoed stadje met allemaal van die typische Amerikaanse huizen, wel leuk om te zien. En ik kan nu zeggen dat ik de sky-line van NY heb gezien! De overstap in New York ging vrij vlot. Hierna op naar Miami. Hoewel ik pas vanuit New York om 21.30 NL tijd vertrok had ik nog niet echt het idee dat ik al zo lang onderweg was! Dit kwam denk ik vooral omdat het daar nog licht was.. Uiteindelijk lande ik in Costa Rica om half 5 NL tijd.. Inmiddels was ik dus al 24 uur op en was het nog maar de vraag of ik voor die avond wel een slaapplaats had! Donderdag avond boden vrienden van Tam der ouders aan dat ik de eerste dagen bij hun mocht slapen (zij wonen in Costa Rica) en dan konden ze me gelijk wat dingen laten zien. Hartstikke aardig natuurlijk, dus dit heb ik aangenomen. Mijn hostel die ik gereserveerd had heb ik gecanceld en mn vluchtnr en aankomst tijd door gemaild. Vrijdag ochtend voor ik vertrok nog even mijn e-mail gecheckt en toen hadden ze een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik dan kwam (oeps lekker slim van mij om er niet bij te vertellen wanneer ik kwam!! Echt een Davida actie zullen we maar zeggen haha) Snel nog terug gemaild dat ik die zelfde dag 's avonds aan zou komen. Maar ik had geen tijd meer om zelf te kijken of ze gereageerd hadden. Noom heeft voor mij gekeken en zou mij smsen. Alleen had ik bij de 2 overstappen geen bereik.. Maar goed om dit lange verhaal af te ronden ;) Ze stonden klaar om me op te halen. Zo zie je maar alles komt altijd goed! Toen we bij hun thuis aankwamen nog gezellig even zitten babbelen en toen riep m'n bedje wel! Lekker geslapen maar wel vroeg weer wakker door de regen. Ja ik tref het, terwijl het meestal niet regent 's ochtens, nu wel! Me eerst nog even omgedraaid en na een uurtje toch maar mn bed uit gekomen. Ik was dus alweer vroeg uit de veren (rond 6 uur) Maar daar schijn ik hier zo wie zo beter aan te kunnen wennen. Het is hier vroeg op en weer vroeg onder de wol! Voor ik naar beneden ging nog poos uit het raam staan kijken naar mijn mooie uitzicht! En mn eerste kolibrie gezien :) Helemaal leuk! Ook al een klein uiltje gezien en dat allemaal gewoon in hun achtertuin.. Vanmorgen gewoon met brood ontbeten. Ze kennen hier dus wel brood! haha Maar vanmiddag tijdens de lunch wel het 'normale' ontbijt rijst met bonen gegeten. En ja het was prima te eten!! Dus dat scheelt haha Nou ik stop ermee voor deze keer.
Groetjes allemaal en Pura Vida ;)

XXX Davida

  • 26 Juni 2010 - 21:53

    Flaps En Moeskop:

    Ja het komt altijd op zijn pootjes terecht. Maar zijn toch blij dat alles is goed gegaan. Wij vinden het ontzettend aardig dat de kennissen van Tam jou daar opvangen en je de eerste beginselen van Costa Rica bijbrengen, hoewel brood daar toch niet bij hoort. Wij hopen dat je nog veel natuur mag zien. tot horens of tot schrijfs en een dikke kus.
    Pura Vida

  • 26 Juni 2010 - 22:20

    Martin & Ineke:

    Hoi Davida,

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, toch een heel avontuur. Wij zitten dit momrnt op vaknatie in Kroatie,prachtig weer, dus niets te klagen, we wensen je veel plezier en maak er wat van

    groeten, Martin & Ineke

  • 27 Juni 2010 - 07:03

    Dennis:

    mooi dat je netjes bent aangekomen, kan naom ook weer rustig slapen.

  • 27 Juni 2010 - 07:36

    Mer:

    Phew! Het is dus allemaal gelukt met vluchten en verblijf. Wat heb je dat toch allemaal goed geregeld ;) .
    Pura Vida! xxxx

  • 27 Juni 2010 - 07:57

    Hanneke De Haan:

    :D:D:D
    je reis ging prima!!!!
    geniet van de regen en de bonen en de planten en de bomen en al de diertjes daar in die andere wereld. hihi

    Cuidate!

  • 27 Juni 2010 - 08:18

    Naomi:

    Gelukkig is je reis vlot verlopen. Ik kan u inderdaad weer heerlijk slapen. Ik kijk uit naar al je avonturen en verhalen! En ben nu toch ook wel benieuwd of die bonen daar dan anders smaken dan hier;)
    -x Pura Vida x-

  • 27 Juni 2010 - 09:59

    Willeke:

    Hoi Davida,

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen!
    Geniet ervan!!

    Groetjes van onze alle vier!

    Willeke

  • 27 Juni 2010 - 12:35

    Papa En Mama:

    Wij krijgen je niet te pakken op skype

  • 27 Juni 2010 - 14:00

    Peter En Gerda:

    Hoi Dav.

    Leuk hoor zo'n avontuur
    Het ga je goed, we zien uit naar wat foto's van je, kunne we gelijk zien of je nog meer aangekomen bent.

    Groetjes

  • 27 Juni 2010 - 16:01

    Marian:

    Ha die avontuurlijke nicht van me. Stoer hoor, zo in je 1tje. Maar ik ben het met je ouders eens dat het mij ook een fijn idee geeft dat je eerst eens wegwijs gemaakt wordt door een paar lieve mensen daar.
    Wij vermaken ons hier wel met de kano op de Hollandse IJssel... ;-) Veel plezier, blijf je verbazen en wees alert, xx Willem en Marian

  • 27 Juni 2010 - 16:06

    Mariska:

    Fijn dat je reis goed ging....
    Een kolibrie; wat een goed begin! Nu alleen nog maar genieten.
    Pura vida

  • 27 Juni 2010 - 19:05

    Caspar:

    hey nichtje!

    jeetje wat een avonturen, terwijl het 'avontuur' nog maar net begonnen is! klinkt allemaal echt erg tof :) heel veel plezier, doe voorzichtig, en geniet!

  • 28 Juni 2010 - 09:32

    Estel:

    Gelukkig ben je goed aangekomen.
    Veel plezier

    XXX

  • 29 Juni 2010 - 11:49

    Tam:

    Hey Irm, het gaat dus allemaal nog volgens plan! hoe was het bij peter en henny?? en wat vond je van al die honden kick he, en het huis (wat hij zelf heeft laten bouwen)heb je nog in het zwembad gezwommen? ik wens je heel veel plezier bij de schildpadden in tortuguero. tot mails dikke kus Tam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Grecia

Costa Rica 2010

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Weer naar huis..

22 Augustus 2010

Quepos en opnieuw Domical

16 Augustus 2010

La Fortuna, Liberia en Playas del Coco

06 Augustus 2010

National Parque Manuel Antonio

30 Juli 2010

Een week alleen
Davida

Voor iedereen die mij graag wil volgen tijdens mijn reis in Costa Rica zal ik hier proberen om af en toe iets te schrijven en wat foto's te plaatsen.. De foto's kunnen jullie vinden op: http://foto.hema.nl/9003695180

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 18011

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 12 Maart 2017

Zuid Oost Azië 2016-2017

25 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Costa Rica 2010

Landen bezocht: